ماه محرم الحرام

ماه صفر المظفرو اربعین

پنل بالا

رهبری

اخبارمدرسه



صليب‌كشيدن حضرت عيسي

رای دهی:  / 7
ضعیفعالی 

شبهه هاي مستشرقان درباره صليب‌كشيدن حضرت عيسي

اولين مسئله درباره صليب‌كشيدن حضرت عيسي است كه ما معتقديم ايشان زنده بوده و به صليب كشيده نشده‌اند بلكه خداوند ايشان را به آسمان برده است.

 

 اما خاورشناسان دو آيه را شاهد مي‌گيرند كه حضرت عيسي به صليب كشده شده است. اول اين آيه است كه مي فرمايد:

«يا عيسى‏ إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَ رافِعُكَ إِلَيَّ وَ مُطَهِّرُكَ مِنَ الَّذينَ كَفَرُوا» (آل‌عمران، 55)؛

بنابراين اول ميراندن، بعد بالابردن و سپس تطهير بوده است.

آيه دوم هم از زبان خود حضرت عيسي است كه مي فرمايد:

«ما قُلْتُ لَهُمْ إِلاَّ ما أَمَرْتَني‏ بِهِ أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَ رَبَّكُمْ وَ كُنْتُ عَلَيْهِمْ شَهيداً ما دُمْتُ فيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَني‏ كُنْتَ أَنْتَ الرَّقيبَ عَلَيْهِمْ وَ أَنْتَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ شَهيدٌ» (مائده، 117)؛

اين آيه نيز در جواب سؤال خدا از حضرت مسيح است كه تو گفتي بعد از مرگت، تو را بپرستند؟ بنابراين در هر دو آيه كلمه ميراندن آمده است و چطور مي‌گوييد كه حضرت عيسي زنده است؟

 

پاسخ به اين شبهه

 

مستشرقين غربي، ادبيات عرب را خوب نمي‌دانند و فقط شنيده‌اند كه وفات به معني مرگ مي باشد ولي نمي‌دانند كه «توفّي» به معني «گرفتن» است اما گاهي مي‌گيرد و رد نمي‌كند كه مي‌شود مرگ و گاهي مي‌گيرد و رد مي‌كند كه خواب مي‌شود. همانطور كه لسان‌العرب مي‌نويسد:

«وَفَّيْتُ دَيْنِي» يعني طلب خود را كامل گرفتم. بنابراين در زبان عاميه است كه توفي را فقط مرگ مي‌دانند ولي در اصطلاح لغت عرب و قرآن «توفي» به معني گرفتن است كه شامل مرگ نيز مي‌شود.

 

در آيه اول نيز مي‌فرمايد: تو را از چنگال يهود گرفتيم. چنان‌كه در آيه 60 سوره انعام مي فرمايد: «وَ هُوَ الَّذي يَتَوَفَّاكُمْ بِاللَّيْل‏» كه اين به معني خواب است.

 

معلوم مي‌شود كه توفي با موت فرق دارد و گاهي مرگ و برخي وقت ها خواب است اما در مورد حضرت مسيح، گرفتن از چنگال يهود معنا مي شود كه نتوانستند او را به دار بكشند و شبيه او يعني همان كسي كه مسيح را لو داده بود را به دار آويختند.

 

در آيه‌اي ديگر آمده است:

«اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حينَ مَوْتِها وَ الَّتي‏ لَمْ تَمُتْ في‏ مَنامِها فَيُمْسِكُ الَّتي‏ قَضى‏ عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَ يُرْسِلُ الْأُخْرى‏ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّى إِنَّ في‏ ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ» (زمر، 42)

كه از همين آيه برداشت شده و در روايات داريم كه خواب برادر مرگ است.