نطفه فساد و ناامنی

رای دهی:  / 6
ضعیفعالی 
  • انحراف ستیزی، محور قیام صدیقه اطهر
  • نطفه فساد و ناامنی در کشور باید از بین برود
  • درویش‌بازی، ابزار دشمن برای ناامن کردن کشور است
  • اسم ابتذال را هنر گذاشته‌اند، مخالف ابتذال را مخالف هنر!
  • هشدار قرآن به انسان نسبت به وسوسه گری شیطان
  • ریشه جنایات دراویش پیش از انقلاب تا امروز
  • خطبه اول جمعه ۴اسفند ۱۳۹۶

ابتذال و حرکت‌های ناهنجار را می‌گذارند هنر، اگر کسی با این ابتذال مخالفت کرد، می‌گویند او مخالف هنر است، اسم بی‌بندوباری و ولنگاری می‌گذارند شادی، اگر کسی با بی‌بندوباری و ولنگاری مخالفت کرد، می‌گویند او خلاف شادی جامعه است.

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته، 4 اسفندماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با بیان این‌که کلام در خطبه اول، شیطان شناسی از آیات قرآن بود، اظهار کرد: به این نکته رسیدیم که راهبرد شیطان نسبت به اغوای انسان و برخورد با بشر و بنی‌آدم، وسوسه است.

 

ایشان ادامه داد: در خصوص کیفیت وسوسه عرض شد در قران کریم غیر از معنا و مفهوم وسوسه، برای آن دو سه مصداق در این آیه شریفه بیان می‌کند «فَوَسْوَسَ إِلَیْهِ الشَّیْطانُ»، شیطان آدم را وسوسه کرد و بعد این وسوسه را چگونه اجرا کرد؟ مصداق اجرایی وسوسه شیطان این بود « قالَ یا آدَمُ هَلْ أَدُلُّکَ عَلی شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَ مُلْکٍ لا یَبْلی»، برای استفاده او از شجره منعیه چنین تعبیری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این تعبیر شیطان که شجره ممنوعه را شجره خلد معرفی کرد، دو سه نکته به‌عنوان مصداق وسوسه شیطان در هفته گذشته عرض شد، آخرین مطلبی که در مصداق وسوسه شیطان به عرض رسید که در این تعابیر شیطان مخصوص و مشخص است، این است که وسوسه یک نوع اصطلاح‌سازی ارزش‌گذاری است، یکی از مصادیق وسوسه شیطان این است که اصطلاح بسازد و روی آن ارزش‌گذاری کند.

ایشان با بیان این‌که راهبرد اصطلاح‌سازی شیطان در جریانات سیاسی امروز نیز دیده می‌شود، افزود: دقیقاً نکته‌ای که امروز در جریان ارتباطات سیاسی و بین‌المللی جهان، با محاسبه و معادله بندی استکبار روبرو هستیم؛ در عرصه علم، اصطلاح می‌سازند و بعد این اصطلاح را معیار ارزش قرار می‌دهند و هر عنصری که مطابق نظر سیاسی آنان نبود و خواستند او را سوژه عملیات روانی یا سرکوبگری پروپاگاندای سیاسی قرار دهند، او را عنصر مخالف آن اصطلاح معرفی می‌کنند؛ شیطان نیز برای آن شجره طیبه که مورد غضب و خشم خدا بود، عنوانی «شجره خلد و ملک لا یبلی» بود، چرا این اسم را گذاشت و ارزش‌گذاری کرد؟

 

 

 

اسم ابتذال را هنر گذاشته‌اند، مخالف ابتذال را مخالف هنر!

 

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: اسم ابتذال و حرکت‌های ناهنجار را می‌گذارند هنر، اگر کسی با این ابتذال مخالفت کرد، می‌گویند او مخالف هنر است، اسم بی‌بندوباری و ولنگاری می‌گذارند شادی، اگر کسی با بی‌بندوباری و ولنگاری مخالفت کرد، می‌گویند او خلاف شادی جامعه است؛ اسم بی‌عفتی و تجاهر و تجاسر در بی‌حجابی و بی‌حیایی را می‌گذارند شجاعت، به یک عنصر بی‌حیا، بی‌بندوبار و بی‌عفت می‌گویند شجاع، کسی که از عناصر انسانی فاقد است، کسی که توانسته بر خلاف تمام اصول انسانی در جامعه حرکت و قیام کند، این همان کار شیطان است؛ یعنی عوامل و عناصر شیطان هستند که عین وسوسه شیطان را اجرا می‌کنند.

ایشان اضافه کرد: چرا شیطان اسم شجره منعیه را گذاشت «شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَ مُلْکٍ لا یَبْلی»، درخت و میوه همیشگی و ابدی شدن و قدرت و حکومت و سلطنت فناناپذیر، چرا اسمش را این‌گونه گذاشت؟ چون پروردگار برای زندگی آرام و لذت‌بخش مادی زوج اول که آدم و حوا بودند که در یک زندگی خانواده مادی بسیار لذت‌بخش، این دو همسر باهم زندگی کنند، دو ویژگی خداوند برای زندگی در بهشت برای آنان معین کرد و آن دو ویژگی این بود که فرمود «إِنَّلَکَ أَلَّا تَجُوعَ فِیهَا وَلَا تَعْرَىٰ»، آدم، اگر تو و خانمت در بهشت زندگی کنید، هیچ‌وقت گرسنه و برهنه نمی‌شوید، ویژگی دوم، «وَأَنَّکَ لَا تَظْمَأُ فِیهَا وَلَا تَضْحَىٰ»، اگر در بهشت زندگی کنید، تشنه هم نخواهید شد، به بی‌آبی و خشک‌سالی دچار نمی‌شوید، بدون مسکن نیز نمی‌مانید.

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به ویژگی‌های زندگی در بهشت برای آدم و حوا، گفت: امروز در مسائل معیشتی مردم وقتی دقت می‌کنید، نتیجه بیکاری، فشارهای اقتصادی و ناراحتی‌های مادی زندگی مردم به‌خصوص زوج‌های جوان، به این نکته می‌رسد که گرسنه می‌مانند، برهنه می‌مانند، دچار نبود درآمد و نبود محصول در زندگی هستند، خداوند به آدم گفت تو و حوا به این مصیبت دچار نمی‌شوید اگر در بهشت بمانید و بعد به آدم اعلام هشدار کرد « فَقُلْنَا یَا آدَمُ إِنَّ هَٰذَا عَدُوٌّ لَکَ وَلِزَوْجِکَ فَلَا یُخْرِجَنَّکُمَا مِنَ الْجَنَّةِ فَتَشْقَىٰ»، ای آدم، این شیطان هم دشمن تو و هم دشمن خانمت است، با هر دوی شما دشمن است، حواستان جمع باشد که شما دو نفر را با این ویژگی که زندگی بهشتی است، خارج نکند که بدبخت خواهید شد.

ایشان افزود: در مقابل این تهدید خدا، شیطان آمد «هَلْ أَدُلُّکَ عَلی شَجَرَةِ الْخُلْدِ»، آدم و حوا از این می‌ترسیدند که از بهشت بیرون بروند، اگر از بهشت بیرون رفتند، هم گرسنه، هم تشنه، هم برهنه و هم بی‌خانه و مسکن می‌مانند و وحشتان این بود که از بهشت بیرون بروند و شیطان در مقام فریب دادن این‌ها، گفت آدم، می‌خواهم راهی نشانت دهم که این‌قدر از خارج شدن از بهشت نترس، راهی به تو نشان می‌دهم که دیگر از خارج شدن از بهشت هراس نداشته باشی، اگر از این درخت بخوری، میوه آن این است که همین‌جا ماندنی شوی.

 

 

 

هشدار قرآن به انسان نسبت به وسوسه گری شیطان

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: از راهی که شیطان می‌ترسید وارد شد و نفوذ کرد؛ قرآن به من و شما راه نفوذ شیطان را یاد می‌دهد و به نسل جوان نیز یاد می‌دهد منتها این راهبرد قرآن را باید گوش کنیم و عمل کنیم، آدم و حوا از گرسنگی، تشنگی می‌ترسیدند، از این‌که از بهشت بیرون بروند، در جایی قرار بگیرند که نان، آب، مسکن و سرپناه نداشته باشند، هراس داشتند و شیطان گفت نتیجه خوردن از این میوه‌ها، حاکم شدن سلطه‌ای بر همه داشتن‌ها و توانستن‌ها پیدا می‌کنید که فناناپذیر است.

 

 

 

مروجان فساد و بی‌بندوباری، عوامل شیطان در جامعه هستند

 

ایشان، مروجان بی‌بندوباری را عوامل شیطان در جامعه دانست و گفت: شیطان این را با چه ادبیات و فنی گفت که آدم به‌طرف شجره منعیه رفت، کار شیطانی است که همین امروز جلوی پای دختر و پسر جوان ما می‌گذارند، همان است که اسم هنر را ابتذال گذاشته و او را به میدان فسادمی کشاند و او را فاسد می‌کند، همان کسی که اسم ولنگاری و بی‌بندوباری را می‌گذارد شادی و جوان را تا مرز بی‌اخلاقی، بداخلاقی و بی‌عفتی پیش می‌برد، دقیقاً همان کاری که شیطان کرد، این کار را عوامل شیطان در جامعه ما دارد انجام می‌دهد، خدا این شیطان را به ما می‌شناساند تا نسبت به عوامل شیطانی روز خودمان، ما را آگاه کند.

 

جمعه۴ اسفند ۱۳۹۶

 

 

 

خطبه دوم ـ

 مروج درویش‌بازی و حامی جریان‌ها و فرقه‌های درویشی در طول تاریخ گذشته نظام ستم‌شاهی در دوره قاجار و سلطنت پهلوی، رجال سیاسی دست‌نشانده انگلیس و بعد هم آمریکا بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 4 اسفندماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، ضمن تشکر از حضور پررنگ مردم در مراسم شهادت صدیقه اطهر (علیها سلام)، اظهار کرد: ابتداً تشکر می‌کنم از مجموعه برادران و خواهران دلداده ولایت اهل‌البیت (علیه‌السلام) که در روز سه‌شنبه، سالروز شهادت صدیقه اطهر (علیها سلام) با این عزاداری مجلل و شایسته مقام ولایت امام هشتم (علیه‌السلام)، اشک‌ریزان، بر سر زنان و بر سینه‌زنان از میدان شهدا تا حرم مطهر راه افتادند برای عرض تسلیت به میوه دل صدیقه اطهر، امام هشتم (علیه‌السلام)، ان‌شاءالله قدم‌های شما بر صراط نلغزد که شعائر فاطمی را با این عزت، احترام و تجلیل از اهل‌البیت(علیه‌السلام)، انجام دادید.

 

ایشان ادامه داد: شایسته زهرا نه‌تنها بالاتر از این‌هاست بلکه نه‌تنها این شعائر و اظهار عشق‌ها، بتواند کمی از جراحت قلب نازنین امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بزداید، برادران و خواهران، اگر یک‌درصدی از شما و ما آن شب بودیم که بدن و جنازه زهرا روی علی ماند، آن‌طور امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) مستأصل نمی‌شد، شاید اگر یک‌درصدی از ما آنجا بودیم، شاید علی به این زودی زهرا را از دست نمی‌داد.

 

 

 

استیصال امیرالمؤمنین هنگام دفن صدیقه اطهر

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در بیان وضعیت امیرالمؤمنین در زمان دفن صدیقه اطهار، اضافه کرد: در تمام زندگی‌اش امیرالمؤمنین یک بار مستأصل شد، آن شبی که می‌خواست فاطمه را در میان قبر بگذارد،او دو رکعت نماز خواند و از خدا صبر خواست تا مقاومتی به علی بدهد شاید بتوان این کار را بکند اما درد آن‌قدر سنگین بود که شاید دو رکعت نماز هم آن‌طور اثر نگذاشت؛ وقتی علی دست را برد زیر بدن مجروح زهرا، با کند زانو تا دم قبر آمد، تا آنجا آمد اما دیگر نتوانست ادامه دهد، نگاهی به داخل قبر کرد، نگاهی به بدن مجروح روی دستش کرد، مگر می‌شود این بدن را در میان قبر گذاشت؟ مگر می‌شود با دست خودم روی این بدن خاک بریزم؟

ایشان افزود: همین‌طور مستأصل مانده بود، در نهج‌البلاغه خود مولا این‌طور می‌گوید که دو دست شبیه دست‌های پیامبر ظاهر شد، اگر این دست‌ها ظاهرنشده بود، آن شب دفن زهرا به‌وسیله امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) امکان نداشت، این جنازه را به دست‌ها داد، گفت «یا رسول‌الله، سلام بر شما از جانب خودم، از جانب این دختری که امشب به شما سپردم و امشب مهمان شماست»، امانتی که به من داده بودی به تو پس دادم، دخترت به تو خبر خواهد داد با او چه کردند، بعد از شما امت با او چطور برخورد کرد، از زهرا بپرس حالش را جویا شو؛ مولا می‌فرماید فهفه السؤال، یعنی سؤال‌پیچ کن زهرا را، چون علی تجربه دارد، سه ماه است زهرا از صورت نیلی به علی چیزی نگفت، از بازوی شکسته به علی چیزی نگفت، از دنده خورد شده بین در و دیوار چیزی نگفت، می‌گوید عادی سؤال کنی، چیزی نمی‌گوید، سؤال‌پیچش کن.

 

 

 

انحراف ستیزی، محور قیام صدیقه اطهر

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که محور قیام صدیقه اطهر، انحراف ستیزی در جامعه بود، خاطرنشان کرد: محور قیام صدیقه اطهر(علیه‌السلام) که به شهادت حضرت به این کیفیت منجر شد، انحراف ستیزی بود؛ برادران جوان، خواهران جوان، درس‌خوانده‌ها، مرتبطان با فضای مجازی با همه فرهنگ‌های دنیا، انحراف ستیزی، آزادی‌ستیزی نیست، اینی که اگر بنا شد محورهای اقتدار یک نظام در خط مقابله با انحراف قرار بگیرد و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و خصوصاً شما، انحراف ستیزی را با آزادی‌ستیزی اشتباه  بگیرید و جلوی حرکت‌های صیانت از نظام و ارزش‌های انقلاب را با این جوسازی‌های دشمن و تلقینات سوء بخواهید بگیرید، خیلی بی‌انصافی است.

 

ایشان تصریح کرد: انحراف دشمن جامعه است، انحراف بن‌بست انقلاب است، انحراف، راه کج کردن برای مردم از صراط مستقیم است، باید با انحراف ستیز شود، امیرالمؤمنین و حضرت زهرا، هم کفر ستیز و هم انحراف ستیز بودند، در عرصه کفر ستیزی امیرالمؤمنین تنها با کفر می‌جنگید اما وقتی به مرحله انحراف ستیزی رسید، زهرا به کمک علی آمد تا با انحراف مبارزه کند، انحراف رهبری از خط امامت.

 

 

 

اتفاقات گلستان هفتم، نتیجه انحراف در دین بود

 

امام‌جمعه مشهد، اتفاقات گلستان هفتم و آشوبگری دراویش را نتیجه انحراف دانست و گفت: دو ماه فاطمیه داریم، این‌همه اشک برای زهرا ریختیم، این‌همه دم از اشک فاطمه زدیم، انحراف ستیزی باید مسیر، حرکت و راه ما باشد، این جریان ناپاکی که در شب شهادت صدیقه اطهر در تهران در گلستان هفتم رخ داد، یک عده اراذل‌واوباش قداره‌کش به جان مردم افتادند، زندگی مردم را تباه کردند، آتش زدند، خانه‌های مردم را تخریب کردند و عزیزان ما را کشتند، نتیجه انحراف بود.

 

 

 

درویش و درویش‌بازی، برنامه انگلیس برای تداوم استعمار است

 

ایشان تصریح کرد: مسئله درویشی، درویش‌بازی و بوق من تشاء یک اندیشه نیست، هیچ جایش عرفان نیست، عین عرفان را هم بلد نیستند، این انحراف است، این دکانی است که دشمنان ما درست کردند، تمام فرقه‌های درویش‌بازی در کشور ما بعد از جریان تحریم تنباکو به‌وسیله مرحوم آیت‌الله میرزای شیرازی و نمایش اقتدار روحانیت و دین و مذهب درست شد، بعد از لغو قرارداد رژی که انگلیس‌ها دیدند برای استعمارشان، روحانیت و دین، یک قدرت مانع عظیم است، مسئله انحراف به‌عنوان کج‌راهه دادن دین را از طریق درویش‌بازی و بوق من تشاء و گیس و سبیل راه انداختند.

 

 

 

این دراویش گنابادی نیستند، ملاسلطانی اند

 

آیت‌الله علم‌الهدی، مؤسس جریان درویشی گری را «ملاسلطان» بیان کرد و گفت: مروج درویش‌بازی و حامی جریان‌ها و فرقه‌های درویشی در طول تاریخ گذشته نظام ستم‌شاهی در دوره قاجار و سلطنت پهلوی، رجال سیاسی دست‌نشانده انگلیس و بعد هم آمریکا بودند، این‌ها مروج درویش‌بازی بودند؛ دراویشی که می‌گویند گنابادی، این‌ها اسمشان گنابادی نیست، این‌ها دراویش ملاسلطانی اند؛ اخیراً برای عوض کردن خط که این جریان انحرافی، آن جریان دست‌ساز انگلیسی که تحت حمایت رجال سیاسی دولت سلطنت پهلوی بوده، راه را گم کنند، خود را به‌جای درویش گنابادی جا زدند.

 

ایشان یادآور شد: ملاسلطان عنصری بود که او را ساختند، پرداختند، آوردند اینجا و در روستای بیدخت گناباد مستقر شد و این جریان را راه انداخت، رجال سیاسی قاجار از قبیل مقبول السطلتنه راه افتادند به خراسان، به روستای گناباد می‌رفتند به خاطر این‌که یک محور عرفان و دلدادگی به مقام حق پیدا کردند و به این وسیله، ترویج شد، با حمایتی که افراد جاسوس انگلیسی انجام دادند، اصل این جریان را ملاسلطان راه انداخت و رهبری این فرقه به‌صورت موروثی قرار گرفته، این چطور عرفانی است که وقتی خودش به درک می‌رود، پسرش می‌شود قطب عرفان و مرشد؟ این جز یک رهبری دست‌ساز انگلیسی در شکل موروثی نیست، این جریان انحراف است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: از دل این انحراف در قضیه گلستان هفتم چند شب پیش تهران، جریان اغتشاش، آشوب، بلوا و اجرای برنامه سیاسی دشمن در داخل کشور و ضرب‌وجرح مردم صورت گرفت، این آشوب‌ها آشوب معمولی نیست، تصادفی نیست، برنامه‌ریزی آمریکا و انگلیس است. «مرگ بر آمریکا»

 

ایشان تصریح کرد: باید توجه داشته باشید عزیزان، این‌ها دست‌نشانده دشمن‌اند، حریان درویشی با هیچ معیاری با معیارهای مذهب و دین حتی عرفای به‌حق و مقام عرفان سازگار نیست، سبیل‌کلفت و گیس کجای دین و مذهب ماست؟ این با معیارهای دینی و مذهبی ما سازگار نیست، جریان جاسوسی دشمن‌اند، به این اسم آمدند، دودسته دنبال این‌ها را می‌گیرند، یک عده عناصر آگاهی که دنبال دین بی‌دردسر می‌گردند، نماز، روزه نخواهد، تکلیف و حرام نداشته باشد و با یک یا علی گفتن، همه‌چیزش مصالحه شود، یک عده این‌ها به دنبال این‌ها راه می‌افتند، یک عده هم عناصر اراذل‌واوباش و عناصر قدرت‌یابی که از این طریق نفوذ کنند و چنین بلوایی راه بیندازند.

 

 

 

ریشه جنایات دراویش پیش از انقلاب تا امروز

 

آیت‌الله علم‌الهدی به سابقه جنایت دراویش علیه مردم پیش از انقلاب در همکاری با ساواک تا امروز اشاره کرد و گفت: من تعجب می‌کنم، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما چه می‌کنند، شما بروید گناباد، مردم گناباد از اجداد این‌ها در روزگار استقرارشان در بیدخت که تا قبل از پیروزی انقلاب بود، ببینید چه جنایاتی سراغ دارند، چه فجایعی انجام دادند به اسم درویشی، از قاچاق‌فروشی، از بی‌بندوباری، از حمایت‌های عظیم ساواک و خنثی کردن حرکت‌های مردمی در طول تاریخ و مبارزات، این‌ها چه کردند؟ آن‌وقت بگوییم این‌ها بروند کنار، یک‌مشت اراذل‌واوباش بودند، با آنان برخورد کنیم، من تعجب می‌کنم برخی مسؤولان ما چشمشان را روی‌هم می‌گذارند یا فکر می‌کنند طوری عمل کنند که آن‌طرف آبی‌ها خوششان بیاید، آنان مسؤولان را سوژه عملیات روانی نکنند و نگویند شما ضد آزادی هستید.

 

ایشان افزود: دشمن، انحراف ستیزی را می‌گوید آزادی‌ستیزی، شما چرا گوش کنید؟ شما مسؤول حفظ امنیت و آرامش هستید؛ در غائله‌ای که انجام گرفت، در دو آشوب، نیروی انتظامی، قهرمانانه تدبیری کرد که قابل‌تقدیر است، هم در آشوب هفتم دی و هم در این آشوب و بلوای پریشب، اسلحه به روی مردم نگشودند، آتش به روی مردم باز نکردند، قضیه را مهار کردند و 300 عنصر اراذل‌واوباش را گرفتند اما آنچه مایه تأسف است، نیروی انتظامی محور اقتدار این نظام است، م حور اقتدار این نظام، تدبیری که این‌گونه به خرج می‌دهد قابل‌تقدیر است اما نه تا مرز 5 شهید دادن، این شهدا عزیزان ما بودند.

 

 

 

ابزار دشمن، داعش در عراق و سوریه، دراویش در ایران

 

امام‌جمعه مشهد مقدس، دراویش را ابزار ایجاد ناامنی در کشور دانست و گفت: آمریکا، ناامنی در سوریه و عراق را با عنوانی به نام «داعش»، با اندیشه سخیف وهابیت راه انداخت، این‌طور نیست هر جا آمریکا بخواهد امنیت را برهم بزند، با اسم داعش و اندیشه سخیف وهابیت وارد شود، دنبال زمینه است، همان آمریکا به‌جای همان داعش در برهم زدن امنیت ما، با عنوان درویش و اندیشه فرقه ملاسلطانی به میدان آمد، همان کاری که داعش در عراق و سوریه می‌کرد، این‌ها در ایران کردند، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما باید قوی برخورد کنند. «تکبیر»

 

 

 

دو هدف دشمن برای ایجاد غائله دراویش

 

ایشان تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که دشمن، قائله پریشب خیابان پاسداران تهران را با دو انگیزه انجام داد، اول این‌که مسؤولان و کارگزاران نظام را به یک جریان مشغول کند تا در مسئله رسیدگی به مردم، معیشت، اشتغال و اقتصاد مردم در ماه آخر سال، فرصت نکنند شب عید مردم را دست‌وپا کنند و شب راحت و مرفه تأمین کنند و از طرف دیگر، یک جریان نابکارانه جاسوسی دشمن در جاسوسی موشکی زیرپوشش حفاظت محیط‌زیست که به دست قهرمانان اطلاعاتی و امنیتی ما در سپاه پاسداران افشا شد و دشمن شکست خورد، می‌خواهد به حاشیه براند، افکار عمومی را منحرف کند و مردم دیگر از جاسوس موشکی حرف نزنند و فکری برای آینده جاسوسی دشمن در کشور نباشند.

 

 

 

نطفه فساد و ناامنی در کشور باید از بین برود

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که نطفه فساد و ناامنی در کشور باید از بین برود، یادآور شد: دشمن آمد این غائله را برپا کرد و درویش ملاسلطانی که اسمش را گذاشته درویش گنابادی ابزار قضیه شد، این جریان دست سازی است گه انگلیس‌ها برای مواقع مختلف ساختند مخصوصاً برای این قضیه آن‌وقت بگوییم دراویش تقصیر ندارند، نخیر، همه تقصیرها با دراویش است، این‌ها نطفه فسادند، این نطفه فساد باید از اول انقلاب براندازی می‌شد و الان که کار این نطفه فساد به‌جایی رسیده که امنیت مردم ابزار شده تا دشمن امنیت کشور را هدف بگیرد، این جریان شدیداً باید براندازی شود. «تکبیر»